ANDER PEREZ PUELLES

 

Ander Perezek (Laudio, 1996) Arte ikasketak egin zituen EHUn. Ordutik, sekuentzietan lan egin du, gehienetan bideoan eta testuan mugituz.
Tailerrak egin ditu EHUn Elena Aitzkoa eta Vicente Arlandisekin, Bilbaoarten Francisco Javier San Martin eta Fernando Castro Florezekin, eta Tabakalera Donostin Itziar Okarizekin eta Jon Mikel Eubarekin, besteak beste.
Erakusketa kolektiboetan parte hartu du: Bideotik 2017 programa (AzkunaZentroa), ERTIBIL 2018 (Rekalde aretoa) edo SEÑAL (Okela Sormen Lantegia, Bilbo) 2019, 2020an Bilbaoarten egoiliarraren beka jaso zuen.

 

Ander Perez (Llodio, 1996) cursó los estudios de Artes en UPV-EHU. Desde entonces ha trabajado en secuencias, moviéndose generalmente en el medio vídeo y texto.
Ha cursado talleres en UPV-EHU con Elena Aitzkoa y Vicente Arlandis, Bilbaoarte con Francisco Javier San Martín y Fernando Castro Florez, o Tabakalera Donosti con Itziar Okariz y Jon Mikel Euba entre otros.
Ha participado en exposiciones colectivas como el programa Bideotik 2017 (Azkuna Zentroa), ERTIBIL 2018 (Sala Rekalde) o SEÑAL (Okela Sormen Lantegia, Bilbao) 2019, recibiendo la beca de residente en Bilbaoarte en 2020.

 

 

 

Lantzen ditudan elementuek kiribilka garraiatzen naute gertatzen denatik; ez naiz hasierara itzultzen, beti aurrera egiten dut hurrengo zirkuluraino. Gauzetatik trantsizio bat gertatzen da, osoa ez dena, mugimendua bakarrik ematen delako osokia eman gabe eta eman ezin bakarrik egiten baita.
Gu gara, beldurragatik, itxura horren bila gabiltzanak, osorik egonda eta zulorik gabe egonda, gurea egitea, faltsuki lortzen dugula sinistuz.
Garunaren defentsa bat da, formarik gabekoaren  antsietatearen aurka borrokatzeko. Hori eginez kentzen naiz ariketatik, eta hori presenteago jartzen nau. Horrela, egoera bakoitzean bilatzen dut, kanpoko puntu batetik, gauza ekintzatik eraikitzea, eta ez iruditik.
Eta ezer osoa ez bada ere, guztiaren azpian erritmoa deitzen dudan zirkulazio-egitura bat dago. Horrek gorputza gertakariarekin erlazionatzeko aukera ematen dit, baina ez nau gauzen sustraietara eramaten, beti dago dena lotzen duen zerbait gehiago.
Los elementos que trabajo me transportan por lo que sucede de manera espiral; no vuelvo al principio, siempre avanzo hasta el siguiente círculo. Se da una transición por las cosas que no es completa ya que el movimiento solo se realiza si el todo ni está dado ni puede darse. Somos nosotros los que por miedo buscamos esa apariencia, creyendo así que al estar completo y no tener agujeros es falsamente nuestro. Es una defensa cerebral para luchar contra la ansiedad de lo informe. Me elimino de la operación de tal manera que me hace estar más presente. Así, busco en cada situación, desde un punto externo, que la cosa se construya desde la acción y no desde la imagen.  
Y aunque nada sea completo, debajo de todo subyace una estructura de circulación que llamo ritmo. Esto me permite poner en relación el cuerpo con el suceso, pero no me lleva a la raíz de las cosas, siempre hay algo más que lo sujeta todo.

 

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